Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

CLIENT’S RATING AS AN INFORMATIONAL BASE OF DEBTOR DEBTS MANAGEMENT

Abstract

The article gives characteristics and algorithm of calculation of indicators which characterize clients’ interrelationships in complex. The methodology is given, which forms the final credit rating of consumers of an industrial enterprise, which can serve as the basis for managerial decisions making on individual contract terms.

About the Author

A. A. Kuznetsova
Financial University at Russian government, Kaluga, Russia
Russian Federation


References

1. Галиаскаров Ф.М. Теория финансового менеджмента: учеб. пособие. – М.: Вузовский учебник, 2008. – 192 с.

2. Акимов А. Информационное обеспечение: как повысить готовность компании к изменениям и измениться. – URL: http://www.anticonsulting.ru/infobesp

3. Линник К. Контрольные отчеты как инструмент управления оборотными активами // Финансовый директор. – 2011. – № 7. – С. 57–59.

4. Ревуцкий Л.Д. Рационализированная информационная система анализа и контроля основных результатов работы предприятия. – URL: http://www.audit-it.ru/articles/finance/a106/402411.html

5. Вахрушина М.А. Управленческий анализ: учеб. пособие. – М.: Омега-Л, 2010. – 400 с.

6. Теплова Т.В. Эффективный финансовый директор. – М.: Юрайт, 2011. – 507 с.

7. Уоткинс Д. Основы матричных вычислений. – М.: Бином, 2009. – 664 с.

8. Кручинецкий С.М. 10 правил управления дебиторской задолженностью. – URL: http://piter-consult.ru/home/Articles/Simply-about-the-difficult/rules-of-debts-management.htmlКУзнецова


Review

For citations:


Kuznetsova A.A. CLIENT’S RATING AS AN INFORMATIONAL BASE OF DEBTOR DEBTS MANAGEMENT. Actual Problems of Economics and Law. 2013;(1):179-183. (In Russ.)

Views: 132


ISSN 2782-2923 (Print)