Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

MAIN FACTORS INFLUENCING THE FALL OF SALES IN THE RUSSIAN AUTOMOBILE MARKET

https://doi.org/10.21202/1993-047X.10.2016.2.102-112

EDN: VZKDHX

Abstract

Objective: to identify the negative factors affecting the development of the Russian automobile market. Methods: systemic approach, generalization and comparison of results, method of induction. The findings are based on the research results and observations obtained with the comparative-historical, dialectical-synthetic and abstract-logical methods. Results: basing on data of the International organization of motor vehicle manufacturers (OICA), the rate of vehicles overproduction worldwide was determined; the analysis of motorization index in various countries allowed to form the forecast for the development of automotive fleet in Russia; basing on the analysis of macroeconomic data, the main factors influencing the development of the Russian automobile market were determined. Scientific novelty: the regularities of dynamics of development of the global and Russian automobile markets were revealed. The factors influencing the Russian car market were identified. Practical significance: the Russian car manufacturers can use information about the development of the global and Russian automobile markets to create plans for their activities.

About the Authors

A. A. Kurilova
Togliatti State University
Russian Federation


K. Yu. Kurilov
Togliatti State University
Russian Federation


References

1. Курилов К. Ю., Богатырев В. Д., Иванов Д. Ю. Прогнозы развития отечественной автомобильной промышленности // Сб. науч. трудов V Междунар. науч.-практ. конф. Тольятти, 2015. С. 96-98.

2. Курилов К. Ю., Курилова А. А. Цикличность развития мировой автомобильной промышленности // Экономический анализ: теория и практика. 2010. № 35. С. 33-44.

3. Курилова А. А. Прогноз развития автомобильной промышленности до 2026 г. // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2012. № 1. С. 40-42.

4. Курилов К. Ю., Курилова А. А. Формирование прогноза продаж транспортных средств до 2025 года // Аудит и финансовый анализ. 2011. № 5. С. 98-110.

5. Курилов К. Ю., Курилова А. А. Оценка финансовых результатов предприятий автомобильной промышленности // Вестник НГИЭИ. 2015. № 1 (44). С. 42-46.

6. Анализ развития мировой автопромышленности / А. А. Курилова, М. О. Искосков, А. А. Руденко, К. Ю. Курилов // Вестник Поволжского государственного университета сервиса. Серия: Экономика. 2015. № 3 (41). С. 87-92.

7. Курилов К. Ю. Принципы формирования системы затрат промышленного предприятия // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2015. № 3 (12). С. 41-45.

8. Курилова А. А., Фролова О. Ю. Управление рисками на предприятиях авиастроительной промышленности // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2014. № 4. С. 45-47.

9. Курилов К. Ю. Применение программы обратного выкупа на предприятиях автомобильной промышленности // Карельский научный журнал. 2014. № 2. С. 57-60.

10. Курилов К. Ю. Хеджирование как способ повышения эффективности предприятий автомобилестроения // Карельский научный журнал. 2014. № 3. С. 62-69.

11. Шмыгов А. Ф., Фролова О. Ю. Тенденции автомобильного кластера Самарской области на современном этапе развития // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2014. № 3. С. 107-110.

12. Курилов К. Ю., Курилова А. А. Динамика развития мирового и российского автомобильного рынка в 2012 г. // Аудит и финансовый анализ. 2013. № 6. С. 363-366.

13. Курилов К. Ю. Развитие российского автомобильного рынка до 2020 года // Азимут научных исследований: экономика и управление. 2012. № 1. С. 37-40.

14. Kurilov K. Y. World and Russian automotive industry development perspectives // Studies on Russian Economic Development. 2012. Vol. 23. No. 5. Pp. 478-487.

15. Бродель Ф. Время мира. Материальная цивилизация, экономика и капитализм. XV-XVIII вв. М.: Прогресс, 1992. 752 c.

16. Гумилев Л. Н. Этногенез и биосфера Земли. М.: АСТ, Астрель, 2005. 642 с.

17. Жамбю М. Иерархический кластерный анализ и соответствия. М.: Финансы и статистика, 1988. C. 11-15.

18. Жугляр К. Кризис и бизнес-циклы во Франции, Англии и США. Лондон: Максимильян Паблишер, 1862. С. 30-35.

19. Дюран Б., Оделл П. Кластерный анализ. М.: Статистика, 1977. С. 15-25.

20. Дэйвисон М. Многомерное шкалирование. М.: Финансы и статистика, 1998. С. 47.

21. Дьюи Э. Р., Мандино Ог. Таинственные силы, которые вызывают события. Нью-Йорк: Hawthornbooks inc, 1971. 211 c.

22. Китчин Д. Циклы и тренды в экономике // Обзор экономической статистики. Вып. 5. № 1 (январь). 1923. С. 10-16.

23. Кондратьев Н. Д., Яковец Ю. В., Абалкин Л. И. Большие циклы конъюнктуры и теория предвидения. Избранные труды. М.: Экономика, 2002. С. 341-393.

24. Модельский Дж., Томпсон У. Волны Кондратьева, развитие мировой экономики и международная политика // Вопросы экономики. 1992. № 10. С. 49-57.

25. Форрестер Дж. Основы кибернетики предприятия (индустриальная динамика). М.: Прогресс, 1971. 340 с.


Review

For citations:


Kurilova A.A., Kurilov K.Yu. MAIN FACTORS INFLUENCING THE FALL OF SALES IN THE RUSSIAN AUTOMOBILE MARKET. Actual Problems of Economics and Law. 2016;10(2):102-112. (In Russ.) https://doi.org/10.21202/1993-047X.10.2016.2.102-112. EDN: VZKDHX

Views: 300


ISSN 2782-2923 (Print)