Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

ON ASSESSMENT OF A COMPANY'S BUSINESS REPUTATION

Abstract

The article actualizes the issue of the absence of a unified approach to assess a company's business reputation and its influence on the overall value of a company. The article views the main techniques of assessing intellectual property and reveals its drawbacks by the example of a chemical enterprise. The scientific novelty of the work is in the author's investigation of various factors which should by taken into account while assessing the cost of business reputation and will make the existing techniques more universal.

About the Author

L. Ustinova
Kazan State University for Architecture and Construction
Russian Federation


References

1. Положение по бухгалтерскому учету «Учет нематериальных активов» ПБУ 14/2007.

2. Методические рекомендации о порядке формирования показателей бухгалтерской отчетности организации: Приказ Минфина РФ от 28 июня 2000 г. № 60н.

3. Буренок В.М., Лавринов Г.А., Кравчук П.В. О возможном подходе к определению стоимости НМА // Военная мысль. - 2004. № 2.

4. Гражданский кодекс Российской Федерации. Ч. 2 (Принята Государственной Думой РФ 22 декабря 1995 г. Введен в действие с 1 марта 1996 г.). - М., Издательская группа «ИНФРА-М - НОРМА», 2004.

5. Налоговый кодекс РФ. Часть вторая от 5 августа 2000 г. № 117-ФЗ // СПС «Референт».

6. Об утверждении федерального стандарта оценки «Общие понятия оценки, подходы к оценке и требования к проведению оценки (ФСО № 1)»: Приказ Минэкономразвития России от 20 июля 2007 г. № 256.

7. URL: http://mvf.klerk.ru/


Review

For citations:


Ustinova  L. ON ASSESSMENT OF A COMPANY'S BUSINESS REPUTATION . Actual Problems of Economics and Law. 2011;(2):126-129. (In Russ.)

Views: 186


ISSN 2782-2923 (Print)