Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

CONSUMER PROFIT AT COMPETITIVE MARKET

Abstract

The article studies the influence of goods quality on consumer excess. Mathematical models are elaborated, which describe the changes of consumer excess during increasing the quality of consumed goods. The transformations in economy are presented in graphic form and grounded. The theory of quality consumer excess is developed.

About the Authors

L. N. Safiullin
Kazan (Volga) federal university
Russian Federation


Г. Исмагилова
Институт экономики, управления и права (г. Казань)
Russian Federation


G. N. Ismagilova
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Russian Federation


References

1. Маршалл А. Принципы политической экономии. - М.: Прогресс, 1983. - Т.1. - 415 с.

2. Блауг М. Методология экономической науки, или Как экономисты объясняют // Вопросы экономики. - М., 2004. - 416 с.

3. Hicks J.R. The Four Consumers surpluses Review of Economic studies, 1943, Vol. II, No. 1. - P. 31-41.

4. Тироль Ж. Рынки и рыночная власть: теория организации промышленности. В 2-х т. - Изд. 2-е. / под ред. В.М. Гальперина и Н.А. Зенкевича. - СПб.: Экономическая школа, 2000.

5. Экономическая теория / под ред. Дж. Итуэлла, М. Милгейта, П. Ньюмена: пер с англ. - М.: ИНФРА-М, 2004. - 931 с.

6. Сафиуллин Н.З., Сафиуллин Л.Н., Исмагилова Г.Н. Потребление товаров и экономическая безопасность // Вестник Казанского государственного аграрного университета. - 2011. - № 4.

7. Сапир Ж. К экономической теории неоднородных систем: опыт исследования децентрализованной экономики: пер. с франц. / под науч. ред. Н.А. Макашевой. - М.: ГУ ВШЭ, 2001. - 248 с.

8. Сафиуллин Л.Н. Общественное благосостояние в условиях неоднородности рынков. - Казань: Изд-во Казанского ун-та, 2006. - 269 с.

9. Экономическая теория / под ред. В.И. Видяпина, Р.А. Добрынина, Г.П. Журавлевой, Л.С. Тарасевича. - М.: Инфра-М, 2003.

10. Крамин Т.В. Влияние институциональной среды и институциональных преобразований на процесс функционирования системы управления стоимостью компании // Актуальные проблемы экономики и права. - 2007. - № 2. - С. 103-109.

11. Вехи экономической мысли. Теория потребительского поведения и спроса / под ред. В.М. Гальперина. - СПб.: Экономическая школа, 2000. -Т.1. - 380 с.


Review

For citations:


Safiullin L.N.,  , Ismagilova G.N. CONSUMER PROFIT AT COMPETITIVE MARKET. Actual Problems of Economics and Law. 2012;(3):24-31. (In Russ.)

Views: 121


ISSN 2782-2923 (Print)