Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

IMPROVEMENT OF MACRO-ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT FOR THE COMPANY

Abstract

Any organization should be actually exchange with the external environment, thus providing the possibility of its survival and development. In the firm basis for making many important decisions is a macro-analysis. The article suggested that the definition of "macro-analysis" and the stages (algorithm) of its carrying out, clarify the wording of the definitions of the SWOT-analysis, PEST-analysis."

About the Authors

L. V. Lapitskaya
Ulyanovsk State University
Russian Federation


A. V. Lapitskiy
Ulyanovsk State University
Russian Federation


References

1. Котлер Ф. Маркетинг Менеджмент. - СПб.: Питер Кон,1999. - 896 с.

2. Маркетинговая концепция / В.В. Шведенко, А.И. Тяжов, А.В. Керпелева и др. - Киев, 1998. - 117 с.

3. Чуйкин А.М. Основы менеджмента. - Киев, 1996. - 106 с.

4. Чуйкин А.М. Основы менеджмента. - Киев, 1996. - 106 с.

5. Маркетинг: принципы и технология маркетинга в свободной рыночной системе / К. Ховард, Н.Д. Эриашвили, Б.А. Соловьев, Ю.А. Цыпкин. - М., 1998. - 254 с.

6. Альтшулер И.Г. Стратегическое управление на основе маркетингового анализа. Инструменты, проблемы, ситуации. - М.: Вершина, 2006. - 232 с.

7. Ансофф И. Стратегическое управление. - М.: Экономика, 1989. - 480 с.

8. Виханский О.С. Стратегическое управление. - 2-е изд. - М.: Гардарики, 2003. - 296 с.

9. Гайдаенко Т.А. Маркетинговое управление. - 3-е изд. - М.: Эксмо, 2008. - 512 с.

10. Ламбен Ж.Ж. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива: пер. с франц. - СПб.: Наука, 1996. - 589 с.

11. Маркова В.Д., Кузнецова С.А. Стратегический менеджмент: курс лекций. - М.: ИНФРА-М, 2003. - 288 с.

12. Парахина В.Н., Максименко Л.С., Панасенко С.В. Стратегический менеджмент: учебник. - М.: КноРус, 2008. - 496 с.

13. Петров А.Н. Стратегический менеджмент: учебник для вузов. - СПб.: Питер, 2005. - 496 с.

14. Петров А.Н. Стратегический менеджмент: учебник для вузов. - СПб.: Питер, 2005. - 496 с.

15. Попов С.А. Стратегическое управление. - М.: Инфра-М, 2000. - 322 с.

16. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент. - 7-е изд. - М.: Дело, 2005. - 448 с.

17. Вороной А., Манько П. Разрабатываем план маркетинга: SWOT-анализ // Маркетинговые исследования. - 2008. - №3. - С. 3-8.

18. Беляевский И.К. Маркетинговое исследование. - М., 2004. - 414 с.

19. Беляевский И.К. Маркетинговое исследование. - М., 2004. - 414 с.

20. Сооляттэ А.Ю. Курс «Управление проектами». - М., 2005. - 120 с.

21. Чуб Б.А. Концепция стратегического управления General Electric / McKinsey // Курс лекций по дисциплине «Стратегический менеджмент организации». - URL: http://www.iteam.ru/articles.php?pid=1&tid=2&sid=16&id=452

22. Чупрова Д.Б. Механизмы адаптации предприятий к условиям внешней среды // Вестник СевКавГТУ. Сер. «Гуманитарные науки». - 2004. - №1(11). - С. 1-8.


Review

For citations:


Lapitskaya L.V., Lapitskiy A.V. IMPROVEMENT OF MACRO-ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT FOR THE COMPANY. Actual Problems of Economics and Law. 2011;(4):175-180. (In Russ.)

Views: 208


ISSN 2782-2923 (Print)