Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

METHODOLOGICAL RECOMMENDATIONS FOR THE ASSESSMENT LOCATION OF THE TRADE ENTERPRISE

Abstract

This article describes the principle of choosing the place for the opening of the new grocery supermarket trade and retail network. Special attention is paid to the analysis of the basic components of the successful work of the grocery store. It's developed the methodology for assessing the potential sales of the future shop.

About the Author

A. N. Matveyev
Institute of Economics, Management and Law (Kazan)
Russian Federation


References

1. Орлова Е.А. Маркетинг для ретейла в регионах. Роль маркетинговых исследований для выбора места размещения торговых точек // Маркетинг и маркетинговые исследования - 2008. - № 02(74) - С. 157.

2. Служба тематических толковых словарей Glossary Commander. - URL: http:/www.glossary.ru

3. Деревицкий А. Школа продаж. - СПб.: Питер, 2005. - С. 270.

4. Матюшина Т.В. Маркетинговое обоснование местоположения и концепции розничной торговой точки // Маркетинг и маркетинговое исследование - 2008. - №6(78) - С. 500-501.

5. Качалов И. Как спланировать продажи новых продуктов. Правила и техники аналогий // Маркетинг pro. - 2007. - №11 (38). - С. 14.


Review

For citations:


Matveyev A.N. METHODOLOGICAL RECOMMENDATIONS FOR THE ASSESSMENT LOCATION OF THE TRADE ENTERPRISE. Actual Problems of Economics and Law. 2011;(4):190-193. (In Russ.)

Views: 151


ISSN 2782-2923 (Print)