Preview

Russian Journal of Economics and Law

Advanced search

FEATURES OF THE FORMATION OF THE TOURIST SERVICES REGIONAL MARKET

Abstract

The article considers the features of functioning of market of tourist services that is limited by a region. Regional tourist market is shown as a combination of three relatively independent segments - inbound, outbound and local (intra-regional). Here is identifies the basic factors of development of each segment of the regional market of tourist services.

About the Author

M. V. Frolova
Mari El State University
Russian Federation


References

1. marfrolova@gmail.com

2. Стратегия развития туризма в Российской Федерации на период до 2015 года / Федеральное агентство по туризму. - М.: [Б.и.], 2008. - 98 с.

3. Сезон оживления: Региональные программы развития туризма способны вытянуть отрасль. - URL: http://www.rg.ru/2010/03/19/sezon.html

4. Моисеева Н.К. Стратегическое управление туристской фирмой: учебник. - 2-е изд., перераб. и доп. - М.: Финансы и статистика, 2007. - 208 с.

5. Морозов В.А. Социально-экономические аспекты формирования туристской индустрии // Вестник Московского университета. Сер. 6. Экономика. - 2004. - № 6. - С. 85-96.

6. Соболева Е.А. Статистика туризма: статистическое наблюдение: учеб. пособие. - М.: Финансы и статистика, 2004. - 160 с.

7. Федеральная служба государственной статистики. - URL: http://www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat/rosstatsite/main/

8. О развитии туризма в Республике Марий Эл на конец 2008 года: Аналитическая записка / Территориальный орган Федеральной службы государственной статистики по Республике Марий Эл. - Йошкар-Ола: [Б.и.], 2009. - 11 с.

9. Инвестиционный паспорт Республики Марий Эл. - URL: http://www.gov.mari.ru/invest/rus/5.html


Review

For citations:


Frolova M.V. FEATURES OF THE FORMATION OF THE TOURIST SERVICES REGIONAL MARKET. Actual Problems of Economics and Law. 2011;(4):230-234. (In Russ.)

Views: 172


ISSN 2782-2923 (Print)